Republica Cehă prioritate strategică a CCIB

Camera de Comerţ şi Industrie a Municipiului Bucureşti (CCIB) a organizat, în colaborare cu Ambasada Republicii Cehe în România, EximBank şi Akcenta, cea de a XII-a ediţie a „Zilei oportunităţilor de afaceri”, dedicată colaborării comercial-economice cu această ţară. Este al doilea eveniment din acestă serie organizat după mutarea CCIB în sediul istoric.

Strategia de relaţii externe a Camerei bucureştene prevede pentru acest an și abordarea pieţelor central şi nord-europene, iar dezvoltarea relaţiilor economice şi comerciale cu Republica Cehă, o ţară cu un potenţial economic ridicat, reprezintă o prioritate pentru noi. În mod firesc, evenimentul de astăzi va fi urmat de organizarea unei misiuni economice în Republica Cehă, încurajaţi fiind nu numai de interesul pentru dialog şi cooperare manifestat astăzi, ci şi de creşterea schimburilor comerciale româno-cehe consemnată anul trecut”, a declarat în deschiderea evenimentului prof. univ. dr. ing. Sorin Dimitriu, preşedintele CCIB.

În cadrul acestei ediţii, oameni de afaceri din diverse domenii de activitate au avut posibilitatea de a se întâlni într-un cadru structurat cu: Excelenţa Sa Vladimír Války, ambasadorul extraordinar şi plenopotenţiar al Republicii Cehe în România; Sterică Fudulea, secretar de stat în cadrul Ministerului pentru Mediul de Afaceri, Comerţ şi Antreprenoriat; Milan Peprník, ministru-consilier economic la Ambasada Republicii Cehe în România, dar şi cu Valentin Preda, reprezentant BVV – Trade Fairs Brno în România.

Principalele subiecte abordate au vizat: situaţia actuală şi tendinţele în comerţul exterior cu Republica Cehă; potenţialul economic al acestei ţări; domeniile în care pot fi dezvoltate proiecte în cooperare; recomandări pentru proiecte de investiţii, oportunitatea de a participa, în condiţii de eficienţă, la târguri şi expoziţii în Republica Cehă.

Cu acest prilej, Corina Vulpeş, directorul Direcţiei Marketing şi Comercial, Divizia Finanţări, Garanţii, Asigurări Nume şi Cont Stat din cadrul EximBank a prezentat participanţilor o serie de soluţii de finanţare, garantare şi asigurare care pot fi utilizate în activitatea de comerţ exterior, în timp ce Theodor Stefanovici, director general Akcenta România vorbit despre soluţii de plăţi internaţionale. Nu în ultimul rând, Ionuţ Manta de la firma Modpack Systems a vorbit antreprenorilor şi managerilor prezenţi despre experienţa deschiderii unei reprezentanţe în Cehia.

Schimburile comerciale bilaterale româno-cehe au înregistrat la 31 decembrie 2016 o valoare de 3,4 mld. euro (în creştere cu 8,3% faţă de anul precedent), din care exporturile româneşti s-au cifrat la 1,5 mld. euro (+11% față de 2015), iar importurile la 1,9 mld. euro (+6% față de anul precedent). Republica Cehă a ocupat locul 10 în topul țărilor de destinație a exportului României (pondere 2,6%), locul 12 în topul țărilor de origine a importului (pondere 2,8%).

Seria seminariilor „Ziua oportunităţilor de afaceri” a debutat în septembrie 2013, cu o ediţie dedicată SUA, urmată de evenimente care au vizat: Orientul Apropiat şi Mijlociu, regiunea magrebiană, Balcanii de Vest, Marea Britanie şi Australia, Arabia Saudită, Iran, India, Bosnia-Herţegovina, dar şi ţările vecine, precum Republica Moldova, Ucraina şi Ungaria.

Biroul de Presă al CCIB



Comunicat publicat de: Administrator (click pentru a vizualiza profilul)

Alte comunicate publicate de Administrator

Primăria Comunei Florești, Green Group si Carrefour România lansează în premieră, la Florești, stațiile de colectare a deșeurilor reciclabile SIGUREC PUBLIC și SIGUREC IN

Echipamentul  SIGUREC PUBLIC are capacitatea de preluare a 3 tipuri de deșeuri (PET, sticlă, aluminiu) și funcționează pe baza unui software inteligent ce numără, cântărește și înregistrează în timp real date despre deșeurile aduse.  În felul acesta, sunt furnizate informații clare și precise despre tipul și cantitatea de deșeuri colectate prin intermediul acestei soluții de către consumatori. Iar spațiul subteran generos dedicat depozitării separate a…

Carrefour anunță transferul către Societatea Rewe Group a magazinului Billa situat in Braila, ca urmare a angajamentului luat faţă de Consiliul Concurenţei, în momentul preluării Billa România

Pentru a elimina problemele de concurenta, Carrefour s-a angajat sa transfere, catre unul sau mai multi operatori, trei magazine supermarket din Braila (doua magazine Carrefour Market si un magazin Billa: Carrefour Market situat in Braila, Strada Scolilor, nr. 95 Carrefour Market situate in Braila, Bd. Dorobanti, nr. 78 – Str. 1 Decembrie 1918 Billa situat in Braila, Sos. Buzaului (Milcov)   In ianuarie, cele 2…

Premieră: o echipă de români va traversa vineri Marea Neagră într-o ambarcațiune cu vâsle, în încercarea de a doborî un record mondial

Andrei Roșu, Vasile Oșean, Ionuț Olteanu, Marius Alexe și Alexandru Dumbravă sunt cei 5 membri ai echipei Atlantic4, care vor porni vineri din portul Marina Limanu și vor vâsli neîntrerupt aproximativ 1200 km, până la Batumi (Georgia).   Echipa de români a aplicat la Guinness World Records tentativa de a doborî recordul mondial de traversare a Mării Negre într-o ambarcațiune cu vâsle, care în prezent…

Carrefour România și Green Group lansează la 4 ani de operare a sistemului Sigurec un nou serviciu: colectarea uleiului alimentar, cu recompensă pe loc

Sigurec, de la expresia „sigur reciclare”, este cea mai inteligentă infrastructură pentru colectarea selectivă a deșeurilor, lansată în urmă cu 4 ani de Green Group în parteneriat cu Carrefour România. Aici, oamenii pot aduce majoritatea deșeurilor reciclabile pe care le generează în gospodărie, de la ambalaje de plastic, ambalaje de sticlă sau doze de aluminiu, până la hârtie, carton, echipamente electronice, lămpi, becuri și baterii.…

Top Social Brands 2017

Rezultatele studiului au fost anuntate in cadrul conferintei Top Social Brands, eveniment care a avut loc astazi la ARCUB Gabroveni, Bucuresti. Topul reuneste 75 de branduri care integreaza cele mai de impact strategii si cele mai eficiente canale de comunicare ale momentului. Conferinta Top Social Brands a prezentat strategii eficiente de promovare in retelele sociale si a identificat tendintele si provocarile industriei digitale. „Studiul Top…
Vezi profilul Administrator