METRO Accelerator susţinut de Techstars lansează primul program cu soluţii digitale pentru sectorul de retail

■ Noul METRO Accelerator pentru Retail, susţinut de Techstars: METRO şi Real au în vedere dezvoltarea de servicii digitale pentru sectorul de retail
■ Sunt căutate inovaţii şi tehnologii pentru comercianţi independenţi şi retaileri
■ Un program cu o durată de trei luni pentru 10 startup-uri, care va completa programul Accelerator existent privind digitalizarea sectorului HoReCa
■ Cei interesați pot aplica pe site-ul  www.metroaccelerator.com

În cadrul parteneriatului cu Techstars, compania METRO GROUP Wholesale & Food Specialist Company (METRO GROUP W&FS Co.) lansează un nou program dedicat startup-urilor, sub umbrela inițiativei METRO Accelerator, cu scopul de a crea soluţii digitale pentru sectorul de retail. Va fi prima dată când METRO şi Real îşi asumă împreună rolul de traineri-experţi în dezvoltarea de startup-uri.
„METRO Accelerator pentru Retail, susţinut de Techstars” completează programul Accelerator deja existent pentru soluţiile digitale din industria ospitalității (hoteluri, restaurante și firme de catering), inițiat și desfăşurat cu succes în ultimii doi ani. Noul program va fi implementat pe data de 12 iunie 2017 la Berlin.

Al doilea program de tip Accelerator al METRO GROUP W&FS Co. se adresează startup-urilor care pot genera soluții inovatoare de tipul aplicațiilor digitale utile comercianților independenţi. Aceștia formează un grup de clienţi-cheie atât ai METRO Cash & Carry, cât şi pentru cel mai nou partener al programului, lanțul de hypermarket-uri Real. De-a lungul unei perioade de trei luni, mentori cu experienţă şi experţi vor susţine zece proiecte de startup internaţionale, la Berlin, pentru dezvoltarea modelului lor de afaceri pe piaţă. METRO Accelerator pentru Retail, susţinut de Techstars este primul accelerator care promovează în mod constant aplicaţiile digitale dedicate comercianţilor independenţi şi, de asemenea, lanțului de hypermarket-uri Real.

Căutăm inițiative de tip startup, care să dezvolte servicii şi produse tehnologice, pentru accelerarea proceselor de afaceri din sectorul retail sau care pot facilita relaţiile cu clienţii şi îi pot transfera în era digitală. Aplicaţiile digitale sunt create pentru ca, în viitor, clienţii profesioniști METRO să aibă şi mai mult succes. Gama de utilizatori ai soluţiilor digitale se va putea extinde de la chioşcuri, băcănii locale, ateliere sau servicii de livrare, până la lanţuri de retail în franciză şi hypermarket-uri.

Începând de acum și până pe data de 12 martie 2017, startup-urile interesate din întreaga lume se pot înscrie pe www.metroaccelerator.com, prin completarea unui chestionar şi, opțional, pot trimite şi un material video. Întregul proces de aplicare se desfășoară în limba engleză. Un juriu experimentat format din investitori şi mentori va selecta cele mai promiţătoare 10 startup-uri prin interviuri telefonice şi întâlniri faţă în faţă.

 „Principalul obiectiv al strategiei noastre este de a ne ajuta clienţii să aibă mai mult succes în afacerile lor. Soluţiile digitale joacă un rol din ce în ce mai important. După crearea cu succes a METRO Accelerator pentru sectorul HoReCa, împreună cu Techstars, a sosit momentul să trecem la următorul pas. Suntem convinşi că ai noștri clienți comercianţi independenţi pot obţine beneficii imense prin intermediul soluţiilor digitale – privind comunicarea cu clienţii, serviciile noi şi, de asemenea, privind operaţiunile lor de afaceri. Acesta este motivul pentru care am lansat METRO Accelerator pentru Retail. Împreună cu Techstars, dorim să ajutăm companiile inovatoare să se dezvolte cu succes. De-a lungul acestui proces, startup-urile vor beneficia de un grad ridicat de susținere, inclusiv prin accesul la peste 100 de mentori”, afirmă Olaf Koch, Chairman of the Management Board of METRO AG.

METRO Accelerator pentru Retail, susținut de Techstars, la fel ca și METRO Accelerator pentru sectorul HoReCa, cuprinde un program de trei luni la Berlin. Zece startup-uri selectate din întreaga lume vor fi susținute intensiv de mentori în procesul dezvoltării ulterioare a inovațiilor lor. În acest sens, METRO Cash & Carry care este reprezentată în 25 de țări, având 21 de milioane de clienți din întreaga lume și Real vor contribui cu expertiza vastă a specialiștilor lor din domeniile de Achiziții, Vânzări, Marketing, Strategie, Finanțare, Juridic și Comunicare. „Prin intermediul programului Accelerator, putem extinde sistematic leadership-ul inovativ, în domeniul retailului produselor alimentare în Germania, dezvoltat pe parcursul multor ani. Cu aproximativ 300 de locații în Germania, o suprafață medie de vânzări de aproximativ 8.000 metri pătrați, o gamă de până la 80.000 de articole și până la un milion de clienți pe zi, Real oferă, ca nicio altă companie, platforma ideală pentru testarea inovațiilor tehnice ale echipelor de start-up în sectorul de retail din Germania”, afirmă Patrick Müller- Sarmiento, CEO Real.

Techstars contribuie la Programul Accelerator prin expertiza sa la nivel internațional și printr-o rețea de peste 3.000 de mentori, investitori și membri cu experiență ai comunității de startup.

METRO Accelerator pentru Retail, susținut de Techstars va fi implementat pe data de 12 iunie 2017 la Berlin. După trei luni de lucru cu peste 100 de mentori internaționali, echipele de startup își vor prezenta companiile în fața investitorilor, reprezentanților principalilor lideri din domeniu și publicului, în cadrul Demo Day – Ziua Demo (de testare), care va fi organizată în septembrie 2017. Programul oferă participanților următoarele:

  • 10 echipe de startup selectate vor primi, fiecare, investiții în valoare de 120.000 euro
  • Acces la top management, precum și la rețeaua de experți METRO, Real și Techstars
  • Sesiuni de mentorship din partea METRO, Real și Techstars, precum și din partea altor investitori, lideri în domeniu și antreprenori
  • Utilizarea spațiilor dedicate programului, din centrul Berlinului, pe durata acestuia
  • Calitatea de membru al rețelei internaționale de strategie din cadrul Techstars și METRO Accelerator

„Prin intermediul celui de-al doilea program METRO Accelerator, putem promova și mai mult startup-urile, bazându-ne pe succesul înregistrat de primul nostru program. METRO Accelerator pentru Retail este important pentru noi, din punct de vedere strategic și deosebit de relevant pentru clienții noștri. Suntem în căutarea celor mai bune inovații B2B și B2C din lume pentru sectorul retail: de la aplicații privind realitatea augmentată, pentru experiența cumpărăturilor din viitor, la soluții digitale privind logistica hypermarket-urilor și retailerilor, până la sisteme tehnologice pentru îmbunătățirea operațiunilor și funcționarea lanțurilor de francize”, explică Alexander Zumdieck, Managing Director METRO of the METRO Accelerator for Retail. Mai multe informații despre inițiativă sunt disponibile la: www.metroaccelerator.com.

Companiile și echipele de startup din toată lumea, care sunt interesate să participe în cadrul programului METRO Accelerator pentru Retail, susținut de Techstars, se pot înscrie online, până pe data de 12 martie 2017. METRO Accelerator pentru Retail va fi organizat în paralel cu METRO Accelerator pentru HoReCa, care se desfășoară cu succes, deja de doi ani.

Alexander Hafner, Managing Director Techstars of the METRO Accelerator for Retail, adaugă: „Prin participarea METRO și Real, echipele de start-up au oportunitatea de a interacționa cu partenerii, lideri din retail, pe o perioadă de trei luni. Sectorul de retail reprezintă una dintre piețele cu cele mai puternice rate de dezvoltare digitală și, astfel, schimbul de experiență dintre echipele de startup și experții în domeniu, din cadrul METRO Accelerator, reprezintă cheia dezvoltării unor avantaje competitive importante. Astfel, sunt create modele de afaceri inovatoare, de care vor beneficia partenerii comerciali ai METRO și utilizatori finali.”

Sub umbrela METRO Accelerator susținut de Techstars, METRO și Techstars, prin aceste două programe, ajută echipele internaționale de start-up, în dezvoltarea de soluții digitale. Unul dintre programe se concentrează asupra soluțiilor pentru sectorul hotelier, al restaurantelor și catering-ului, în timp ce al doilea program are drept obiectiv industria de retail. În cadrul programelor desfășurate pe o perioadă de trei luni, la Berlin, mentorii cu experiență și experții vor ajuta zece echipe de startup selectate pentru a-și dezvolta propria afacere, cu privire la clienți și investitori. METRO Accelerator, susținut de Techstars, a fost lansat în anul 2015, printr-un program dedicat sectorului HoReCa, unic în lume și desfășurat în mod regulat. Mai multe informații sunt disponibile la www.metroaccelerator.com

METRO GROUP Wholesale & Food Specialist Company (W&FS Co.) este unul dintre liderii specializați, la nivel internațional, în comerțul cu ridicata și retail, al produselor alimentare. Prin intermediul forței diviziilor sale de vânzari, METRO Cash & Carry și Real, precum și alte companii asociate acesteia. METRO GROUP W&FS Co. are sedii în 35 de țări și numără peste 112.000 de angajați la nivel mondial. În 2014/15, METRO GROUP W&FS Co. a atins vânzări de aproximativ 37 de miliarde de Euro. Compania oferă soluții în vederea îndeplinirii necesităților clienților săi, la nivel regional și internațional. Mai multe informații sunt disponibile la www.metrogroup.de

Techstars este un ecosistem global care consolidează afacerile antreprenorilor, în vederea implementării noilor tehnologii pe piață, oriunde în lume. Prin zeci de programe de tip accelerator, acționate prin mentorat și mii de programe de start-up la nivel mondial, Techstars susține cei mai promițători antreprenori pe tot parcursul călătoriei lor, de la inspirație la IPO. Techstars oferă acces zecilor de mii de lideri ai comunităților, fondatori, mentori, investitori și corporații, permițându-le antreprenorilor să accelereze ritmul de inovare și Do More Faster™. Techstars susține fiecare etapă a călătoriei antreprenoriale – de la idei la investiții cu capital mixt, la M&A și IPO. Pentru mai multe informații, vizitați site-ul: www.techstars.com.

 

Contact

METRO GROUP Wholesale & Food Specialist Company

Corporate Communications and Public Policy

Telephone +49 (0) 211 68 86-42 52

presse@metro.de

Contact

Adina Tîmplaru

Head of Corporate Communications

METRO Cash & Carry România

E-mail: adina.timplaru@metro.ro; pr@metro.ro

 

Date de contact:
Nume: Adina Tîmplaru
Functie: Head of Corporate Communications
Email: adina.timplaru@metro.ro; pr@metro.ro




Cuvinte cheie:
METRO Accelerator for Retail, Retail, METRO, start-up,


Comunicat publicat de: METRO Cash & Carry Romania (click pentru a vizualiza profilul)

Alte comunicate publicate de METRO Cash & Carry Romania

METRO și Techstars prezintă pe 16 februarie, în București, programul METRO Accelerator pentru Retail

  Startup-urile din România se pot înscrie până pe 12 martie 2017.  Sunt căutate inovaţii şi tehnologii pentru comercianţi independenţi şi retaileri 10 startup-uri câștigătoare alese din toată lumea; România participă în premieră Program de training, consultanță și dezvoltare pentru startup-urile câștigătoare, pe durata a trei luni, începând cu 12 iunie, la Berlin Investiții în valoare de 120.000 euro pentru fiecare startup câștigător Toți cei…
Vezi profilul METRO Cash & Carry Romania