Cei mai importanti factori care influenteaza cursul valutar BNR

#Banci #Bucuresti Vizualizari: 50

Cel mai frecvent, cursul valutar se defineste ca fiind pretul unei monede exprimat intr-o moneda straina (valuta). Acesta este fundamentat de cererea si oferta (de valuta), iar evolutia sa este determinanata de anumiti factori.

Cel mai frecvent, cursul valutar se defineste ca fiind pretul unei monede exprimat intr-o moneda straina (valuta). Acesta este fundamentat de cererea si oferta (de valuta), iar evolutia sa este determinanata de anumiti factori. Factorii care influenteaza modificarile de curs valutar BNR sunt numerosi si se impart in urmatoarele categorii:

  1. Raportul dintre cerere si oferta

Raportul dintre cerere si oferta determina schimbarile oricarui curs valutar BNR afisat zilnic. De fapt, raportul dintre cerere si oferta este numit si principiul pietei libere, fiind determinat in functie de unele valori. Intr-o exiplicatie simplista, lucrurile stau dupa cum urmeaza: in contextul in care intr-o anumita tara din lume se inregistreaza o cerere mare de moneda, respectiva moneda va cunoaste instantaneu  o crestere in valoare.

  1. Evolutia ratei dobanzii

In aceasta situatie, lucrurile stau dupa cum urmeaza: daca intr-un anumit stat, rata dobanzii este mai mare decat dobanda dintr-un alt stat, moneda nationala a primului stat la care ne-am raportat va avea o valoare mai mare decat moneda celui de al doilea stat, in care rata dobanzii a scazut.

Intre ratele dobanzii, inflatie si ratele de schimb exista o interdependenta, iar faptul ca o Banca Centrala va manipula dobanda va exercita influente si asupra inflatiei si cursului de schimb – similar se pune problema si pentru curs valutar BNR.  Pentru capitalul strain rata inalta a dobanzii este atractiva si va genera marirea cursului valutar. Pe de alta parte, ratele scazute ale dobanzii vor duce la deprecierea valutei nationale.

  1. Rata inflatiei

De asemenea, rata inflatiei contribuie la evolutia si modificarile unui curs valutar BNR. Daca in Romania s-a inregistrat la un moment dat o rata mai mare a inflatiei decat in SUA, de exemplu,  RON-ul va avea o valoare mai mica in comparatie cu dolarul american.

Factori importanti care influenteaza modificarile de curs valutar

  • Cauzele de forta majora. Este vorba despre evenimente neprevazute care nu tin de un stat in sine. Sunt incluse: cutremure, uragane etc. In astfel de situatii moneda tarii afectate de catastrofa tinde sa se deprecieze in raport cu celelalte valute, ceea ce duce si la diminuarea cererii de valute.
  • Conditiile comerciale. Cand preturile de export cresc cu mult mai mult decat cele de import, conditiile comerciale sunt considerate optime – similar se pune problema, indiferent de stat. Cresterea veniturilor din export genereaza aprecierea valuteti, prin faptul ca se constata o cerere mare pentru moneda nationala.
  • Datoria publica. Dat fiind faptului ca o datorie publica mare atrage inflatia, investitorii evita tarile aflate in situatia in care cheltuielile publice nationale depasesc veniturile bugetului statului.
  • Fluxul de capital. Pretul valutei straine creste in momentul in care creste cererea pentru active straine, credite bancare sau alte instrumente financiare.
  • Stabilitatea politica si economica. De regula, investitiile se fac in tari stabile economic si politic. Investitorii nu au incredere in tarile in care aceasta stabilitate lipseste si vor face realocari ale capitalurilor de la aceste valute catre tari mai stabile.
Date de contact:
Nume: Alin Enache
Functie: Head of SEO & Online Marketing
Email: enachealin34@yahoo.com
Telefon: 0767056215


Galerie foto:


Cuvinte cheie:
curs valutar, curs valutar bnr, factori importanti, evolutie leu, evolutie ron


Comunicat publicat de: Marketing Tools Srl (click pentru a vizualiza profilul)

Alte comunicate publicate de Marketing Tools Srl

Stiai ca originea pizzei nu se afla in Italia?

Multi opteaza pentru livrare pizza la usa, insa putini cunosc istoria preparatului. Numeroase persoane au crezut, si cred, ca Pizza este strict o creatie italiana, insa bazele acestui aliment au fost puse initial de greci care preparau coca de paine, mare, rotunda si plata, pe care o umpleau cu ulei, ierburi, mirodenii si branza. Tomatele nu se descoperisera la acel moment. In concluzie, grecilor li…

4 Tipuri de reduceri aplicate la servicii si produse

Pe piata de comercializare produse si servicii sunt utilizate pe scara larga diferite tipuri de reduceri. Cumparatorului ii revine sarcina sa le descopere si sa le aleaga pe cele care i se potrivesc. In acest mod se pot impulsiona vanzarile unei companii. Reduceri de volum De asemenea, numite reduceri de cantitate, acestea se fac cu scopul de a incuraja clientii sa cumpere cantitati mai mari…
Vezi profilul Marketing Tools Srl