Audit SEO: 8 tool-uri pentru a identifica erorile tehnice

Partea tehnica a unui audit SEO este foarte interesanta si poti invata mereu lucruri noi analizand site-uri din diverse domenii. In urma evolutiei algoritmilor Google din ultima vreme, SEO s-a dezvoltat foarte mult, iar partea tehnica ce tine de un audit SEO a devenit o zona de interes pentru multi marketeri.

Au existat cazuri in care, desi s-au bifat toate casetele din lista de optimizare On-Page si s-a creat un profil de backlinkuri natural, cu o autoritate mare, pozitia site-ului in motoarele de cautare a fost compromisa de detaliile tehnice SEO realizate defectuos.
Atunci cand vorbim de partea tehnica a optimizarii SEO, exista o multime de aspecte ce tin de site care ar trebui revizuite si rezolvate in cadrul unui audit SEO initial, dar si pe parcursul derularii strategiei de optimizare.
De aceea, ne-am gandit sa iti impartasim cele mai bune tool-uri pe care le poti folosi atunci cand vrei sa realizezi un audit SEO tehnic. Toate acestea te pot ajuta extrem de mult in demersul tau, deoarece poti depista probleme tehnice ascunse care pot afecta pozitiile site-ului in motoarele de cautare. Fara aceste tool-uri, nu ai putea sa le descoperi si sa le rezolvi.

1. Google Search Console
Acest tool reprezinta o resursa excelenta atunci cand realizezi un audit SEO, deoarece iti ofera o multime de informatii despre site, linkuri si starea tehnica a site-ului.
Poti folosi informatiile obtinute pentru a revizui paginile indexate, erorile de date, starea sitemap-ului si orice alte resurse blocate, care iti pot afecta pozitia site-ului in motoarele de cautare.

2. GTmetrix
Acest tool nu trebuie sa lipseasca din arsenalul tau atunci cand realizezi un audit SEO, deoarece viteza de incarcare a site-ului are o importanta foarte mare in ziua de azi. Un site mai rapid inseamna ca poate fi scanat mai repede de catre robotii motoarelor de cautare.
De asemenea, o viteza buna inseamna ca utilizatorul poate accesa repede site-ul si poate gasi imediat informatia pe care o cauta, ceea ce contribuie la clasarea site-ului pe o pozitie mai buna in paginile de cautare.
Acest tool gratuit disponibil online verifica o pagina si sugereaza utilizatorului ce imbunatatiri poate aduce pentru a grabi timpul de incarcare al paginilor.
Unele pot fi actualizari on-site ale vitezei de incarcare, altele pot fi modificari ale vitezei site-ului la nivel de server care, daca sunt implementate, pot avea un impact pozitiv real asupra incarcarii paginii.
GTmetrix iti arata care elemente determina o incarcare lenta a site-ului, precum si o diagrama care descrie istoricul vitezei site-ului (daca il utilizezi de mai multe ori), factori foarte importanti atunci cand realizezi un audit SEO.

3. Screaming Frog
Screaming Frog este un tool foarte eficient pe care il poti folosi zilnic. Acesta iti permite sa iei un domeniu si sa il analizezi intocmai cum l-ar analiza robotii unui motor de cautare. Astfel, sunt analizate toate paginile din site si poti vedea fiecare detaliu care nu functioneaza asa cum ar trebui. De aceea, este si un tool care te ajuta foarte mult sa iti pui la punct strategia de optimizare SEO On-Page.
Cu ajutorul acestui tooll poti vedea erorile meta robots, redirectionarile interne si pagini duplicate pe adrese URL diferite si multe altele. Asadar, daca nu folosesti inca Screaming Frog pentru audituri SEO tehnice, atunci ar fi bine sa incepi sa o faci!
Versiunea gratuita este limitata la 500 de pagini, ceea ce este bine pentru site-uri mici, insa o licenta de baza nu este atat de scumpa si isi merita investitia pentru site-urile mai mari.

4. IIS SEO Toolkit
Similar cu Screaming Frog, acest tool dezvoltat de IIS (tipul de server web creat de Microsoft) acceseaza un site si creeaza un raport pe baza a ceea ce gaseste. Spre deosebire de Screaming Frog, IIS SEO Toolkit furnizeaza utilizatorului informatii cu privire la potentialele probleme ale site-ului si ii sugereaza solutii pentru rezolvarea lor.
In prima faza, este nevoie de mai mult timp pentru a configura acest tool, iar raportarea poate fi extrem de detaliata, insa dat fiind ca este gratuit, nu ai nimic de pierdut. Vei vedea ca te va ajuta enorm atunci cand realizezi un audit SEO si iti va oferi informatii pretioase.

5. Pingdom DNS Check
Configurarea incorecta a serverelor DNS poate provoca erori de incarcare a siteului si multe alte probleme. Tool-ul potrivit pentru a verifica configurarea eficienta a serverelor DNS este DNS Pingdom. Acesta verifica fiecare nivel DNS al unui site si raporteaza orice defectiune sau eroare in configurarea acestuia.
Este foarte important sa te ocupi si de acest aspect, pentru a te asigura ca mai tarziu nu apar probleme pe care nu stii cum sa le rezolvi. Cu acest tool, vei sti din timp daca exista erori si cum le poti remedia.

6. Builtwith
Asemanator cu verificarea serverelor DNS ale unui site, acest instrument este usor de utilizat si poate ajuta la identificarea oricaror domenii de interes care pot crea probleme in site. Diferenta consta in faptul ca, in loc sa analizeze serverele DNS ale site-ului, acesta analizeaza arhitectura unui domeniu si raporteaza cum este structurat.

Astfel, obtii informatii despre tipul de server, sistemul de operare, suita de analiza, ce pluginuri sunt instalate (daca sunt) si multe alte informatii. Acest lucru este extrem de util deoarece, in unele cazuri, componentele care alcatuiesc site-ul pot cauza probleme care pot afecta pozitia unui site in motoarele de cautare. Folosind tool-ul Builtwith, vei fi mereu cu un pas inainte si vei putea rezolva din timp orice potentiale probleme.

7. Reverse IP Lookup
Atunci cand realizezi un audit SEO, este indicat sa faci o verificare folosind acest tool. Reverse IP Lookup iti spune ce alte domenii se afla pe aceeasi adresa IP, te ajuta sa identifici orice alte domenii cu care imparti un server si care pot fi spam.
Nu exista certitudinea ca un site spam aflat pe acelasi server cu tine poate avea efecte negative asupra pozitiilor site-ului tau in paginile motoarelor de cautare, dar au existat cazuri in care Google a asociat site-urile si le-a sanctionat.
Aceasta verificare te poate ajuta sa previi astfel de situatii si sa te gandesti sa iti muti domeniul pe un alt server.

8. SEMrush Site Audit
Daca nu ai auzit inca de tool-ul SEMrush pentru a realiza un audit SEO, atunci este momentul sa incepi sa il folosesti.
Printre caracteristicile acestuia se numara:
– analizarea unui site;
– crearea un raport online intr-un forma usor de parcurs pentru a arata unde exista potentiale probleme;
– optiuni de export al raportului.
– existenta unor sectiuni comparative ale istoricului siteului.
Poti vedea foarte usor daca modificarile aduse site-ului au avut un efect pozitiv sau negativ asupra pozitiilor sale in motoarele de cautare. Este foarte important sa poti observa imediat cand cineva a facut modificari neasteptate unui site. Folosindu-te de raportul realizat de acest tool, stii cum sa remediezi problema si cum sa redresezi pozitiile site-ului in motoarele de cautare.

Date de contact:
Nume: iAgency




Cuvinte cheie:
audit SEO, optimizare SEO, agentie SEO, tools, agentie marketing online


Comunicat publicat de: iAgency (click pentru a vizualiza profilul)

Alte comunicate publicate de iAgency

Rochii mama-fiica pentru fashioniste convinse

Insa, atunci cand vorbim de rochii mama-fiica identice lucrurile stau cu totul diferit. In primul rand, fii sigura ca acel ,,vai ce dragut!’’ are o semnificatie mai profunda decat in cazul unei vestimentatii set de cuplu. Toata lumea – si cand spunem toata lumea, ne referim chiar la TOATA lumea – va fi incantata de cat de dragalas veti arata impreuna. Imagineaza-ti un scenariu: tu,…

Cum sa scrii continut SEO pentru a satisface Google RankBrain

Cum functioneaza Google RankBrain? Google nu dezvaluie intotdeauna modalitatile in care foloseste algoritmii pentru clasificarile facute de catre motorul de cautare, avand in vedere abuzurile din trecut determinate de cunoasterea lor. Problemele mai vechi ce au condus catre un continut de o calitate scazuta includ: – Cumpararea de linkuri – Ascunderea textului – Folosirea excesiva a cuvintelor cheie – Existenta backlink-urilor care spamau Atentia lui…

Cei mai importanti algoritmi Google in optimizarea SEO

Daca in primii ani de la aparitia sa oamenii nu acordau o importanta prea mare internetului, pe masura ce numarul de utilizatori ai Google a crescut, companiile au inceput sa fie interesate de promovarea pe acest canal. Astfel a aparut optimizarea SEO, care pe atunci se rezuma la a crea cat mai multe link-uri. Insa, pe masura ce numarul utilizatorilor a crescut, dar si al…
Vezi profilul iAgency